Monday 17 June 2013

Mini Turun Harga Kereta 30K??

 
 
Mini, memperkenalkan dua model iaitu Mini Cooper Countryman dan Mini Cooper S Countryman ALL4 dengan harga terbaharu masing-masing RM218,888 dan RM258,888.

Harga terbaharu itu membabitkan penurunan harga sehingga RM30,000 berbanding harga sebelum ini. Harga terdahulu dua model itu bernilai RM248,888 dan RM268,888. Ianya baru cadangan daripada BMW Malaysia, tertakluk kepada kerajaan Malaysia untuk mengunapakai harga tersebut.

Penurunan ini adalah kerana ianya merupakan langkah pemasangan tempatan (CKD) terhadap dua model Mini Cooper tersebut yang dilakukan di kilang Inokom Kulim, Kedah. Pemasangan pertama di negara ini juga bertujuan untuk mengurangkan kos keseluruhan pemilikan di samping mengekalkan standard kualiti premium sedia ada.
Mini Countryman tersebut didatangkan dalam dua siri pilihan enjin 1.6 liter iaitu Mini Cooper Countryman dan Mini Cooper S Countryman ALL4.

Walaupun harganya telah turun sebanyak RM30K, ianya bukanlah sebuah kereta mampu milik bagi kebanyakan orang di Malaysia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...